Hieronder een deel van het artikel van Eco Green Auto Clean uit de VS op San Jose Mercury News:
De huidige droogte in Californië VS treft zowat iedereen, voornamelijk de wasstraat eigenaren, die dringend proberen om erachter te komen hoe zij hun watergebruik kunnen controleren. Variërend van recycling van water tot het opnieuw uitvinden van wat een carwash is. Het inzepen van uw Hyundai is uitgegroeid tot een verrassende ondernemersactiviteit, dat in dit geval zelfs de belangstelling van Silicon Valley venture capitalists wordt aangetrokken.
Omdat water steeds kostbaarder werd, gebruikte wasstraten zoals de Classic’s keten in Amerika begin jaren 80 strenge recyclingsystemen.
Zelfs met die efficiëntie, die de industrie’s waterverbruik gereduceerd heeft tot een vergelijkende druppel in de emmer (naar schatting een tiende van 1 procent van 350 miljard liter zoet water per dag gebruikt door de Amerikanen) doet verbleken in vergelijking met de plannen van Eco Green Auto Clean naar Californië ergste droogte in 150 jaar te gebruiken als een marketing tool voor haar “waterloze carwash”.
Een aantal auto schoonmaakmiddelen en sprays die functioneren als “quick detailers” (met behulp van veel minder water dan traditionele middelen) zijn de afgelopen jaren op de markt gekomen. En conventionele wasstraten hergebruiken maar liefst 85 procent van hun afvoerwater, waardoor ze veel efficiënter dan hun oprit/straat tegenhangers zijn, die soms tot wel 300 liter water verbruiken, om nog maar niet te spreken over de verontreiniging van de zeepresten en vuil in het grondwater.
Echter halen geen van deze conventionele middelen het bij de producten van Eco Green Auto Clean.
Lees het hele artikel hier: www.mercurynews.com/science/ci_25349092/waterless-car-washing-way